سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سارا

نظر

پا قلب دوم انسان است. اهمیت این موضوع بر کسی پوشیده نیست. محافظت از پا یعنی محافظت از کل بدن. این محافظت برای کودکان چون در سن رشد هستند دو‌چندان می‌شود. با خرید کفش دخترانه خوب برای فرزند دلبندتان مراقب سلامتی و رشد کودک باشید. امروزه با کم شدن تعداد فرزندان توجه والدین به رفاه و سلامتی کودک زیاد شده است و در خرید هر چیزی نهایت حساسیت و دقت را به خرج می‌دهند.

بیشترین اهمیت انتخاب درست کفش پسرانه و دخترانه بچه گانه در این است که کودک شما در سن رشد است. شکل‌گیری فرم پاها، ستون فقرات، کمر و … همه به نوع کفشی که کودک می‌پوشد بستگی دارد. شاید بسیاری از مشکلاتی که در بزرگسالی در اندام به وجود می‌آید به دلیل استفاده از کفش غیر استاندارد و نا‌مناسب در کودکی باشد. کفش بچه گانه دارای جذابیت و زرق و برق زیادی است. شما سعی کنید علاوه بر زیبایی کفش، تمرکز خود را روی کیفیت آن قرار دهید.

در هنگام انتخاب و خرید کفش دخترانه بچه گانه فاکتورهای مختلف، جنس‌های مختلف و نکات مهمی وجود دارد.، که با مطالعه این مطلب می‌توانید این موارد را یکبار برای همیشه یاد بگیرید و در انتخاب کفش بچه گانه بهترین مدل را بشناسید و خریداری کنید.

نکات مهم در انتخاب و خرید کفش دخترانه:

  • کفش دخترانه  چسپی بهترین گزینه برای کودکان است.
  • کفه‌ی کفش باید انعطاف‌پذیر و نرم باشد.
  • برای کودکان کفش پاشنه بلند خریداری نکنید.
  • در ساعات انتهایی روز برای خرید کفش اقدام کنید.
  • کفش دخترانه نباید وزن سنگینی داشته باشد.
  • به دلیل رشد سریع پای کودک، کفش را یک سایز بزرگتر انتخاب کنید.
  • برای کودکان کفش با‌دوام بالا خریداری کنید
  • برای فصول سرد سال برای کودک از بوت بچه گانه استفاده کنید.

اندازه‌گیری دقیق پا برای انتخاب سایز کفش بچه گانه:

کفش بچه گانه اگر تنگ باشد مانع رشد و شکل‌گیری درست پای کودک می‌شود و در راه رفتن او را اذیت می‌کند. و اگر کفش بزرگ باشد نیز مشکلات خاص خود را دارد. افتادن کفش هنگام راه رفتن، احتمال پیچ خوردن پای کودک و افتادن کودک مشکلات یک کفش سایز بزرگ است. بنابراین برای سلامتی و راحتی کودک باید سایز دقیق پای کودک را اندازه‌گیری کنید.

اگر کودک شما در سنی است که توانایی تشخیص دارد، از او بخواهید چند قدم با کفش راه برود تا بداند راحت است یا خیر. همچنین خودتان نوک کفش را با دست فشار دهید تا بفهمید اندازه‌ی یک بند انگشت جای آزاد برای پنجه پا است. خرید یک سایز بزرگتر به دلیل رشد سریع کودکان اشکالی ندارد. اما هرگز به امید جا باز کردن کفش، کفش تنگ برای کودک نخرید.

در هنگام خرید کفش دخترانه بچه گانه چه معیاری را باید در نظر بگیرید:

زیره مناسب کفش دخترانه بچه گانه:

زیره مناسب وزن و فشاری که موقع راه رفتن به پای کودک وارد می‌شود را کم می‌کند. زیره کفش بچه گانه باید به اندازه‌ی کافی انعطاف‌پذیر و نرم باشد. ارتفاع آن نیز نباید نه بلند باشد و نه زیاد تخت.

جنس رویه‌ی خوب کفش دخترانه بچه گانه:

رویه‌ی خوب نیز یکی از نکات مهم در انتخاب کفش بچه گانه است. رویه خوب باعث هوا رسانی به پای کودک و مانع تعریق می‌شود. استفاده از کفش با جنس رویه نامرغوب و پلاستیکی باعث قارچ پا می‌شود.

جنس نخی، کتان و چرم:

این سه جنس برای کفش کودک بسیار مناسب است. این اجناس نرم و قابل انعطاف هستند. دوام بالایی دارند، زیرا کودکان جنب و جوش زیادی دارند و کفش کودک باید زود خراب نشو کفش با جنس کتان و نخ و و چرم قابلیت هوارسانی به پای کودک را دارد.

کفش دخترانه بچه گانه باید زیپ‌دار یا چسپی باشد:

پوشیدن و در‌آوردن کفش برای بچه ها سخت است و نیاز به کمک والدین دارد. پس کفشی را انتخاب کنید که دارای زیپ و یا چسپ باشد، که به سهولت بتوانید در پوشیدن آن به فرزندتان کمک کنید. هم برای راحتی خودتان و هم فرزند دلبندتان حتی برای زمستان هم از چکمه یا بوت‌های دارای بند از پشت و یا چسپ استفاده کنید.

کفش بچه گانه نباید جلوباز باشد:

کودکان نوپا در ابتدا نمی‌توانند مواظب پای خودشان باشند و شما باید به این امر توجه کنید. کفش جلوباز محافظ خوبی برای پای کودک نیست. از مدل‌های پوشیده و بسته برای کودکان استفاده کنید.

پنجه کفش بچه گانه زیاد باریک یا پهن نباشد:

پنجه‌ی تنگ موجب ناهنجاری و بد‌فرم شدن پای کودک می‌شود. همچنین کفش کودک باید به اندازه‌ی کافی آزاد و راحت باشد که به آسانی قدم بردارد و یا بدود. کفش پهن نیز به دلیل جای اضافی موجب پهن شدن پنجه پا خواهد شد.

سخن آخر

همانطور که می‌دانید شما مسئول توجه به سلامتی و راحتی کودکتان هستید. یکی از مهم‌ترین امور در رابطه با کودک انتخاب کفش مناسب است. ستون فقرات، چشم، نوع راه رفتن و فرم پاها همه و همه به کفش مناسب بستگی دارد. سعی کنید با مطالعه دقیق این مقاله نوع مناسب کفش را برای کودک دلبندتان انتخاب کنید.

منبع: www.mamanlist.com