سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سارا

نظر

امروزه ساعت‌های هوشمند می‌توانند به صرفه جویی در وقت و حفظ سلامت و تناسب اندام شما کمک کنند. بیشتر تولیدکنندگان محصولات دیجیتال با تولید ساعت‌های هوشمند متنوع با ویژگی های خاص سعی دارند در بازار جایی برای خود باز کنند. به همین دلیل هم محصولات متنوعی در بازار وجود دارد که خرید یک ساعت هوشمند را برای مشتری سخت می‌کند.

ساعت هوشمند

راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند

قبل از اینکه ساعت هوشمند مورد نظر خود را بخرید بهتر است نکات زیر را حتما بررسی کنید.

صفحه نمایش

با توجه به برندهایی مانند Oppo و RealMe که در این صنعت نام و آوازه‌ای دارند، اما امروزه اکثر کاربران گزینه‌های بیشتری نسبت به قبل پیش روی خود دارند. می توانیم بگوییم که صفحه نمایش یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار برای خرید یک ساعت هوشمند باکیفیت است. در ساعت‌های هوشمند بالارده مانند اپل و سامسونگ، می‌توانید نمایشگرهای OLED را پیدا کنید. اما با انتخاب‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر از شرکت‌هایی مانند RealMe، Oppo و Xiaomi، اغلب صفحه‌های LCD را خواهید دید.

در بسیاری از ساعت‌های هوشمند میان رده، صفحه نمایش LCD به کار رفته است که نسبت به صفحه نمایش‌های AMOLED قیمت کمتری دارند. با این حال نمایشگرهای LCD باتری کمتری نسبت به OLED یا AMOLED مصرف می‌کنند. که این ویژگی باعث می‌شوند در مصرف انرژی کارآمد باشند و در بیرون یا خارج از منزل شما را با مشکل مواجه نکنند.

سیستم عامل و انتخاب برنامه

قبل از اینکه بخواهید برنامه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید، باید تصمیم بگیرید که کدام سیستم عامل را برای ساعت هوشمند ترجیح می‌دهید. اگر صاحب آیفونی هستید که روی iOS کار می‌کند، می‌توانید هر ساعت هوشمندی را انتخاب کنید، اما بهترین سازگاری با سری اپل واچ است. در صورتی که صاحب یک گوشی هوشمند اندرویدی هستید می‌توانید هر ساعت هوشمندی را به جز ساعت‌های هوشمند اپل انتخاب کنید.

ساعت هوشمند یک دستگاه نسبتا کوچک است اما ظرفیت اجرای هزاران برنامه طراحی شده برای آن را دارد. می‌توانید اپلیکیشن‌هایی مانند واتس‌اپ را که برای پلتفرم‌های ساعت هوشمند سفارشی شده‌اند روی ساعت خود داشته باشید. اپل واچ از بسیاری از برنامه‌های محبوب پشتیبانی می‌کند و به نظر می‌رسد سامسونگ با سیستم‌عامل تایزن خودش در حال رسیدن به این موج است. حتی Google دارای Wear OS است که از بسیاری از برنامه‌های بهینه شده برای ساعت‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند. بنابراین باید ساعتی بخرید که از بسیاری از برنامه‌هایی که هر روز استفاده می‌کنید پشتیبانی کند.

توصیه می‌کنیم اگر گوشی هوشمند اندرویدی دارید، ساعت هوشمندی مجهز به سیستم عامل WearOS Google تهیه کنید و اگر آیفون دارید، اپل واچ را انتخاب کنید. این تنظیمات حداکثر سازگاری و کمترین باگ و مشکل را دارند.

ردیابی تناسب اندام

ردیابی فعالیت های روزانه یکی از دلایل اصلی افراد برای خرید ساعت هوشمند است. ساعت‌های هوشمند قذم‌ها،کالری‌های دریافتی روزانه و فعالیت‌های شما را ثبت می‌کنند. حتی امروزه بسیاری از ساعت‌های هوشمند توانایی شمارش ضربان قلب و یا بررسی فشار خون و اکسیژن خون را دارند.

بسیاری از ساعت‌های هوشمند موجود در بازار دارای GPS داخلی هستند که برای ردیابی دویدن در فضای باز یا پیاده روی عصرگاهی مفید هستند. اگر به ورزش شنا علاقه دارید و یا یک شناگر حرفه‌ای هستید احتمالا به ساعتی نیاز دارید که در برابر آب مقاوم باشد. بسیاری از ساعت‌های هوشمند امروزی دارای رتبه IP هستند و شما به راحتی می توانید از آن‌ها در استخر استفاده کنید.

ساعت‌های هوشمند شرکت‌هایی مانند Garmin بیشتر بر تناسب اندام متمرکز هستند و ویژگی‌های اضافی مانند ردیابی واریانس ضربان قلب، تشخیص خودکار ورزش، تخمین زمان ریکاوری، نقشه‌های داخلی و غیره را ارائه می‌دهند. در طول سال‌ها ردیابی نیز پیشرفته‌تر شده است و خوشبختانه ساعت‌های هوشمند اپل و فیت‌بیت اکنون می‌توانند سطح اکسیژن خون را تخمین بزنند و همچنین ECG را اندازه‌گیری کنند.

اما اکثر ساعت‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه ویژگی‌هایی مانند ECG و ردیابی اکسیژن را ندارند، بنابراین اگر علاقه دارید وضعیت سلامتی بدن خود را ردیابی کنید، باید هزینه بالایی برای خرید ساعت‌های هومنشد اپل و سامسونگ بپردازید.

عمر باتری

عمر باتری یکی از ویژگی‌های قابل توجه‌ای است که اکثر کاربران هم از آن شکایت دارند، اما اخیراً پیشرفت‌های زیادی در این زمینه ایجاد شده است. می‌توانید از باتری ساعت‌های هوشمندی مانند اپل و حتی دستگاه‌های Wear OS انتظار داشته باشید که دو روز دوام داشته باشند. ساعت‌هایی که مجهز به پردازنده Snapdragon 3100 هستند، باتری با طول عمر بالاتری دارند و به شما این امکان را می‌دهند که پنج روز یک بار ساعت خود را شارژ کنید. دستگاه‌های دیگر با ویژگی های کمتر می توانند 5 تا 7 روز دوام بیاورند اما این شامل ساعت‌هایی که ویژگی های زیادی برای ردیابی سلامتی دارند نمی‌شود.

بسیاری از ساعت‌های هوشمندی که امروز در بازار وجود دارند از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. به عنوان مثال، ساعت اپل واچ سری 7 می تواند تنها در 45 دقیقه از 0 به 80 درصد برسد که 33 درصد سریعتر از ساعت‌های سری 6 است. ساعت OnePlus حتی سریع‌تر است و تنها در 10 دقیقه شارژ می‌تواند از 0 به 43 درصد برسد.

ارتباطات

ساعت‌های هوشمند اطلاع‌رسانی درباره‌ی پیام ها و تماس‌های از دست رفته را بسیار آسان می‌کند. تنها با یک نگاه می توانید بدون برداشتن گوشی هوشمند خود بررسی کنید که چه کسی با شما تماس گرفته یا پیامک ارسال کرده است. برخی از ساعت‌ها به شما امکان می‌دهند در صورت هشدارهای متنی، پاسخ‌های از پیش تعیین‌شده کوتاهی ارسال کنید. دیگر ساعت‌های هوشمند ممتاز مانند اپل و سامسونگ این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند که به راحتی حتی با تلفن خاموش تماس برقرار کنید.

NFC

بسیاری از ساعت‌های هوشمند دارای ویژگی‌هایی مانند NFC هستند که به شما امکان می‌دهد بدون حمل کیف پول، هزینه‌هایی را بپردازید. نحوه کار این است که شما فقط باید اطلاعات کارت اعتباری یا بدهی خود را ذخیره کنید و می توانید ساعت هوشمند خود را نزد یک دستگاه خوانش NFC نگه دارید تا هزینه یک فنجان قهوه یا ساندویچ را در یک کافه بپردازید. مهم است که در نظر داشته باشید که ساعت‌های مختلف از روش‌های پرداخت متفاوتی استفاده می‌کنند، مانند ساعت‌های Apple از Apple pay، دستگاه‌های Wear OS از Google Pay استفاده می‌کنند، در حالی که ساعت‌های هوشمند Fitbit و Garmin نسخه‌های خود را به نام‌های Fitbit pay و Garmin pay دارند. البته این ویژگی در کشور ما خیلی کاربرد ندارد. اگر خارج از ایران زندگی می‌کنید و قصد دارید یک ساعت هوشمند بخرید بهتر است این ویژگی را نیز در نظر داشته باشید.

قیمت

مشابه بسیاری از لوازم الکترونیکی مصرفی، بودجه و قیمت گذاری برای بسیاری از ساعت‌های هوشمند مشکل ساز است. سازندگانی مانند RealMe و Oppo محصولات پایین رده‌ی بسیار خوبی را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می‌دهند. اگر به دنبال محصولی بهتر و میان رده هستید، شرکت هایی مانند Fossil و Fitbit گزینه‌های خوبی را پیش روی شما می‌گذارند. وقتی صحبت از ساعت‌های بالا رده به میان می‌آید سری جدید اپل واچ و یا Samsung Galaxy Watch 3 را که از بهترین ساعت‌های هوشمند کمپانی سامسونگ هستند را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

منبع: behnazar.com