سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سارا

نظر

بورس چیست؟

بورس که نام دیگر آن بهابازار است به صورت سازمان یافته کار قیمت‌گذاری را انجام می‌دهد. همچنین انواع کالا در آن خریداری یا فروخته می‌شود. مهمترین فعالیت بورس معامله قرارداد‌های آینده و اوراق بهادار است. در بورس، کالا، ارز و انواع اوراق بهادار معامله می‌شود. اوراق بهادار شامل سهام و اوراق قرضه است.

در گذشته نیاز به معامله، افراد را دور هم در مکان‌های مختلف جمع می‌کرد. این ذهنیت هنوز در ذهن بعضی از مردم مانده است که بازار بورس باید در یک مکان خاص باشد. اما امروز بازار بورس می‌تواند در هر جایی باشد؛ در داخل موبایل‌ها و از طریق اینترنت از هر جای کره زمین قابل دسترس است. با مطالعه بهترین کتاب آموزش بورس به بالا بردن سطح خودتان کمک کنید.

تاریخچه بورس تهران

نقطه شروع بورس در ایران در سال 1315 است که یک فرد بلژیکی به درخواست حکومت اساسنامه آن را آماده کرد. در آن زمان کارهایی برای تاسیس بورس صورت گرفته بود اما جنگ جهانی مانع از پیشرفت کار می‌شد. در نهایت تاسیس و اجرای قانون تشکیل بورس تا سال 1346 به درازا کشید.

کد بورسی (نحوه دریافت کد معاملاتی)

برای شروع کار یک کد بورسی بگیرید. اگر اولین بار است که اقدام به خرید سهام می‌کنید پس به یک کارگزاری مراجعه کنید. کارگزار کسی است که شما را در خرید و فروش راهنمایی می‌کند و یا تمام کار معامله را به جای شما انجام می‌دهد. مبلغ معینی به کارگزار تعلق می‌گیرد و نتیجه سود یا زیان معامله به شما برمی گردد. کد بورسی تعیین کننده هویت شما در بازار بورس است. مهم نیست که کدام کارگزاری را انتخاب می‌کنید؛ به سراغ یکی از آنها بروید.

به دنبال تکمیل فرایند ثبت نام حدود 4 روز طول می‌کشد تا کد بورسی شما برایتان ارسال شود. امکان معامله سهام خود را پس از افتتاح حساب در یک کارگزاری خواهید داشت. اگر قصد دارید که خودتان به خرید و فروش بپردازید، توصیه می‌کنیم حتما مطالعه کافی در این زمینه داشته باشید.

درک تحلیل تکنیکال و اهمیت آن

مهمترین مسئله برای معامله و کسب سود دانستن زمان درت خرید یا فروش سهام است. اینکه شما بدانید چه زمانی باید خرید کنید و چه زمانی بفروشید بسیار اهمیت دارد. شاید فکر کنید که تحلیل کار مشکلی است اما زمانی که شروع به مطالعه و تجربه می‌کنید کاملا نظرتان تغییر می‌کند.

منبع: لیست ابزار